Ako generálny partner konferencie Visions in HR, ktorá sa konala 3. júna tohto roka v priestoroch DoubleTree by Hilton v Košiciach, sme v fpoho mali česť nielen podporiť podujatie s významným dopadom na slovenský HR sektor, ale aj vystúpiť s inšpiratívnou prezentáciou v rámci hlavného programu. Našu spoločnosť reprezentoval Vladimír Hrivnák, Head of HR, s témou „Budúcnosť udržateľných benefitov“.
Konferenciu Visions in HR organizujú HN konferencie ako platformu pre zdieľanie najnovších trendov, výziev a inovácií vo svete ľudských zdrojov. Tento rok sa niesol v duchu zmien pracovného trhu, vývoja očakávaní zamestnancov a dôležitosti benefitov v oblasti HR.
Prečo sme sa rozhodli byť generálnym partnerom
Vo fpoho veríme, že spokojnosť zamestnanca nie je len výsledkom dobre nastavenej mzdy, ale komplexnejšej rovnice, ktorej dôležitou zložkou sú zamestnanecké benefity. Práve tie sú dnes, viac než kedykoľvek predtým, nástrojom strategického HR manažmentu. Preto sme sa rozhodli byť súčasťou konferencie Visions in HR, ktorá bola ideálnym miestom ako prispieť do diskusie a vnímania potreby benefitov na Slovensku.
Byť generálnym partnerom znamenalo nielen podieľať sa na organizácii podujatia, ale najmä priniesť odborný a hodnotný obsah pre HR profesionálov naprieč sektormi. A to sa nám podarilo aj vďaka Vladovi Hrivnákovi.
O čom bola prezentácia: Budúcnosť udržateľných benefitov
Vladimír Hrivnák sa vo svojej prezentácii zameral na tému, ktorá v súčasnosti rezonuje naprieč firmami všetkých veľkostí – ako nastaviť benefity, ktoré dávajú zmysel zamestnancom aj firme. Súčasťou jeho prednášky bola aj analýza hodnôt a očakávaní novej generácie zamestnancov. Generácia Z totiž čoraz viac kladie dôraz na autenticitu benefitov, rovnováhu medzi prácou a životom, ako aj personalizáciu a flexibilitu benefitných balíkov.
Vlado Hrivnák zároveň hovoril o význame benefitov vo vzťahu zamestnávateľ – zamestnanec, pričom zdôraznil tri základné funkcie benefitov:
- Budovanie dôvery, lojalita vzťahu medzi zamestnancom a firmou.
- Zvyšovanie spokojnosti, angažovanosti a produktivity.
- Diferenciácia značky zamestnávateľa na trhu práce.
Podľa neho je udržateľný benefit taký, ktorý:
- Má dlhodobú hodnotu – to znamená nestráca význam v čase.
- Je finančne efektívny – vedie k vyššej produktivite a nižšej fluktuácii.
- Je zmysluplný a hodnotovo zladený – podporuje ESG a spoločenskú zodpovednosť.
fpoho ako súčasť zmeny
Sme hrdí na to, že aj vďaka nám sa na konferencii Visions in HR 2025 otvorila diskusia o udržateľných benefitoch ako nástroji udržateľnej firemnej kultúry vo firmách. Spätná väzba od účastníkov nás utvrdila v tom, že tému benefitov treba nielen aktualizovať, ale aj hlbšie pochopiť. Práve preto sa vo fpoho budeme naďalej venovať edukácii v tejto oblasti.
Ďakujeme všetkým účastníkom, ktorí sa podieľali na skvelej atmosfére konferencie. Sme radi, že môžeme byť pri formovaní budúcnosti pozitívneho pracovného prostredia na Slovensku.