Zdraví zamestnanci pracujú efektívnejšie: Ako firemné benefity znižujú absencie

Blog
4 min.

Zamestnanec, ktorý sa cíti dobre, menej chýba. Vysoká absencia neznamená len prázdne stoličky, ale aj preťažený tím, klesajúcu pracovnú morálku a zhoršený výkon. Našťastie, nemusíte búchať po stole. Získajte spokojných a motivovaných zamestnancov a podporte ich zdravie pomocou správnych firemných benefitov.

Máte za sebou ďalší mesiac a pri kontrole dochádzky opäť s povzdychom sledujete tie isté mená s opakujúcimi sa „PN“? Vysoký počet práceneschopností naznačuje, že niečo v tíme nie je v poriadku.

Ospravedlňte ma, šéfe, dnes opäť neprídem 

Ak táto veta zaznieva vo vašom tíme príliš často, je najvyšší čas spozornieť. Môže ísť o symptóm rozsiahlejšieho problému v rámci firemnej kultúry a pracovného prostredia, ktorý signalizuje:

  • preťaženie a vyčerpanosť zamestnancov,
  • nedostatok angažovanosti a pocit nedocenenia,
  • nerovnováhu medzi prácou a súkromím,
  • nezdravé pracovné prostredie,
  • a mnohé ďalšie problémy.

Ignorovanie týchto signálov vedie k začarovanému kruhu. Prítomní kolegovia sú nútení preberať viac povinností, rastie ich nespokojnosť, a tým aj ďalšie neprítomnosti.

Prečo je vysoká absencia v práci pálčivý problém?

Nepodceňujte časté vymeškávanie zamestnancov. Každá neprítomnosť znamená výpadok v produktivite, preťaženie suplujúcich kolegov a pokles pracovnej morálky. Hľadanie náhrady, spracovanie absencie v systéme či preplánovanie úloh nanovo predstavujú ďalšie zbytočné zaťaženie. Opakované výpadky dokážu narušiť kontinuitu pracovných procesov a ohroziť termíny dodania, čo nie je práve najlepšia vizitka pre reputáciu vašej spoločnosti.

 Našťastie, existuje nenásilné a motivačné riešenie – firemné benefity, ktoré podporujú wellbeing.

Vedeli ste, že…
… zamestnanci, ktorí sú angažovaní a zároveň majú vysokú úroveň wellbeingu v aspoň štyroch z piatich oblastí (kariéra, sociálne vzťahy, financie, fyzické zdravie, komunita), majú podľa prieskumu spoločnosti Gallup o 70 % menej dní neprítomnosti kvôli zdravotným problémom?

Ako motivovať zamestnancov, aby sa do práce tešili?

Zamyslite sa: Čo vás ráno motivuje vstať a ísť do práce s energiou? Nie je to len výplatná páska na konci mesiaca, ale aj pocit, že ste súčasťou niečoho zmysluplného a že sa v práci cítite dobre. Firemné benefity sú druhým najdôležitejším faktorom pri výbere zamestnania a zotrvaní v ňom. Predstavíme vám tri z nich, ktoré môžete zaviesť relatívne jednoducho a s citeľným efektom.

Posilnite koncentráciu aj tímového ducha pravidelnou stravou

Spoločný obed s kolegami je často najobľúbenejšou časťou pracovného dňa, preto niet divu, že Stravenky sú stálicou medzi firemnými benefitmi. Zabezpečujú, že si zamestnanci doprajú teplé a kvalitné jedlo počas pracovného dňa, čo má priamy vplyv na ich energiu a sústredenie. Spoločné návštevy reštaurácie tiež stmeľujú kolektív a posilňujú pocit spolupatričnosti. 

Vedeli ste, že…
…podľa štúdie publikovanej v Journal of Pharmaceutical Research International hodinová prestávka na obed na pracovisku pozitívne vplýva na zdravie zamestnancov a ich výkonnosť? Znižuje stres, predchádza absencii, zlepšuje spokojnosť s prácou a podporuje pozitívny vzťah k práci.

Umožnite zamestnancom načerpať nové sily

Dovolenka dokáže výborne znížiť úroveň pracovného stresu. Skvelé je, že pozitívny efekt mentálneho oddychu trvá až tri týždne po návrate do práce. Príspevok na rekreáciu je benefitom, ktorý priamo podporuje čerpanie dovolenky. Umožňuje zamestnancom aktívne tráviť voľný čas a vrátiť sa do práce oddýchnutí a motivovaní. Navyše, Rekre poukazy sa dajú využiť aj na letný tábor pre deti, čo má priamy vplyv na potrebu pracovného voľna v lete pre rodičov.

Podporte rovnováhu medzi prácou a súkromím

Nedostatočný work-life balance je jednou z najčastejších príčin stresu a vyhorenia v práci. Podľa najrozsiahlejšieho prieskumu o syndróme vyhorenia na Slovensku pociťuje významné známky vyhorenia v pracovnej rovine až 70 % pracujúcich. K pocitom vyčerpania a demotivácie často vedie nedostatok času na svoje záľuby, rodinu a oddych.

Benefitné poukážky predstavujú jednoduchý a efektívny spôsob, ako podporiť zdravú rovnováhu medzi prácou a súkromím. Zamestnanci ich môžu využiť na kultúru, vzdelávanie, zdravie, šport alebo iné aktivity. Výhodou slobody výberu je aj dôležitý pocit, že vy ako zamestnávateľ rešpektujete ich individualitu. 

Zamestnanci, ktorí sa cítia dobre, vymeškajú menej

Byť „v pohode” nie je iba fráza, ale pre čoraz väčšiu časť pracovnej sily, najmä pre generáciu Z, sa stáva kľúčovou prioritou. Často má dokonca prednosť pred samotnou výškou mzdy. Dôležitosť duševného zdravia a rovnováhy medzi prácou a súkromím chápu aj zamestnávatelia, ktorí súperia v ponuke firemných benefitov. 

Ak túžite nielen po ľahšom získavaní nových zamestnancov, ale aj po vyššej lojalite a plnom pracovisku, inšpirujte sa našou ponukou fpoho produktov. Získajte v konkurenčnom prostredí náskok obľúbenými benefitmi v modernej podobe, za ktoré vás zamestnanci budú milovať.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi!
banner propagujúci používanie fpoho appky

Ďalšie aktuality

Štvorčlenná rodina sedí pri bazéne, smeje sa a špliecha nohami do vody počas slnečného dňa.
Blog
Najlepšie pobyty na rekreačné poukazy: Kam sa oplatí ísť?
Čítať viac
Usmievavá žena jediaca šalát pri stole v reštaurácii s mužom, obaja si vychutnávajú jedlo a konverzáciu, pričom si vyberajú zdravú stravu, aby zabránili obezite aj počas obedov v práci.
Blog
Vynechávanie obedov v práci má vplyv na obezitu: Ako si udržať zdravé telo?
Čítať viac
Znepokojená žena na telefóne stojí pri aute odťahovanom na valníku a nevie, čo robiť pri dopravnej nehode.
Blog
Nehoda bez stresu: Najčastejšie chyby, na čo máte nárok a 3 tipy, ako ju zvládnuť s rozvahou
Čítať viac
Vladimír Hrivnák pri prezentácii na Konferencii Visions in HR v Košiciach 2025.
Aktuality
fpoho na Visions in HR 2025: Budúcnosť benefitov má byť udržateľná
Čítať viac

    Call Now Button